Seznamte se: Ivo Hopp!
Historicky prvním třídním učitelem ve Třídě F bude Ivo Hopp. Mohlo by se na první pohled zdát, že je to střela vedle, protože jak by mohl učitel češtiny a dějepisu rozumět studijnímu oboru elektrotechnik pro automatizaci a robotizaci? Ivo Hopp je ale fanda do robotů! Zakládal a organizoval dokonce ROBOTIÁDU, největší jednodenní robotickou soutěž pro děti ze základních a středních škol ve střední Evropě.
Elektrotechnik pro automatizaci a robotizaci je zcela nový studijní obor na Střední škole Edvarda Beneše v Břeclavi. Na studenty budou kladeny vyšší nároky, v osnovách budou mít víc hodin praxe a volitelných jazyků, mezi vyučujícími budou i odborníci z brněnského VUT a praxi budou mít studenti z eFka v mezinárodně uznávané výrobní a inovativní společnosti FOSFA. Ta je také hlavním garantem projektu a generálním partnerem školy.
„Vyšší nároky nejsou rozhodně ke škodě. Stejně jako zdravá rivalita mezi studenty, ta posouvá dopředu,“ říká Ivo Hopp. Vítá i to, že speciálně sestavené učební osnovy pro tento unikátní projekt počítají s tím, že praxe budou mít tito studenti mnohem víc. „Studenti by měli polovinu věcí dělat přímo v dílnách. Jen tak získají povědomí třeba o tom, jak se chová konkrétní materiál,“ dodává budoucí třídní.
V Břeclavi je Ivo Hopp nováčkem. Do školství se vrátil v září loňského roku po deseti letech. Předtím učil na obchodní akademii v Uherském Brodě a na základní škole ve Zlíně, pět let také češtinu v Rusku. „Odtud jsem zároveň pro JCMM (Jihomoravské centrum pro mezinárodní mobilitu) hledal a posílal do České republiky schopné a chytré techniky. Potom jsem dostal unikátní možnost vést v JCMM pět let skupinu nadaných studentů ve věku od 15 do 23 let, drtivá většina z nich měla IQ 130 a více. Dělal jsem pro ně různé rozvojové aktivity. A protože se mi stýskalo po přímé činnost, tedy po učení, rozhodl jsem se do školství vrátit. A teď se mi nabízí další unikátní možnost, být třídním učitelem nového projektu FOSFA Edu, Třída F,“ usmívá se Ivo Hopp.
Kolik studentů se bude ve Třídě F učit bude jasné až po přijímacích zkouškách. „Vzhledem k oboru to bude spíš chlapecká třída, i když by bylo fajn, kdyby tam byla i nějaká děvčata. Ta jsou mnohem pečlivější v detailech. To jsem si ověřil, když jsem vedl kroužek na Robotárně, pobočce Domu dětí a mládeže v Brně. Pečlivost a důslednost je zvlášť u robotiky nebo elektrotechniky důležitá,“ říká budoucí třídní Třídy F.